Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Evo1
    Classic
    • 2010
    • 17

    Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?

    Jest dobrze!
  • samuraj
    Drive
    • 2009
    • 80

    #2
    Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?

    Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
    Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
    w związku z powyższym mam pytania:
    1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
    2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
    3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?

    [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
    acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      samuraj, moze zapytaj tu www.lpg-forum.pl
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wtryskiwacze możesz z powodzeniem założyć inne - polecam HANA - najlepiej pojedyncze, chociaż można też na listwie. Zdecydowanie taniej równie dobrze.

        Co do zmiany elektroniki - kwestia Twoich finansów. Może na początek sama wymiana wtryskiwaczy i ustawienie instalki.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja w swojej octavii wywalilem LR i wsadzilem Staga 300 Premium i wtryskiwacze Hana Ze starej instalacji został mi tylko reduktor ( u mnie jest LR jednostopniowy-nie tak jak w "fabrycznych" dwustopniowy ). Wtryskiwacze mogły zostać ale miałem już dosyć diesla pod maska. Reasumujac nowe wtryski, nowa instalacja ( nowa gwarancja :idea i przede wszystkim możliwość serwisowania instalacji wszędzie bez brania specjalnie wolnego dnia na wizytę w serwisie LPG.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Na początek wymień same wtryski, i jak Koledzy wcześniej pisali - bierz Hany i będziesz zadowolony. Po wymianie, zestrojeniu, ustawieniu jak zajdzie potrzeba to zmienisz elektronikę. Jednak zacznij o wtrysków, bo możliwe, że tylko je będziesz musiał wymienić nie ruszając reszty.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • djwyrebas
              Ambiente
              • 2011
              • 214

              #7
              A ja ci napisze tak. Z całym szacunkiem do poprzedników, ale Landi Renzo jest najtrwalszą instalką. Ja kupiłem swoje AEE W O1 w fatalnym stanie.
              Wymieniłem:
              -świece
              -przewody
              -cewkę
              było lepiej. Potem filtry od gazu i ustawiłem mapy u gazownika.
              Szarpała strasznie. Gazownik powiedział, że padł wtryskiwacz a wymienia się wszystkie na raz, koszt ok 800zł. Głupota :!: :!: :!:
              a jeszcze większa ta
              Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
              w związku z powyższym mam pytania:
              1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze
              Po 1. Listwa kosztuje max 150zł
              Po 2. Nowa listwa z nowymi MEDami
              Kod:
              http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacze-4cyl-med-landi-renzo-omegas-i2881801499.html
              Po 3. Ja wymieniłem jeden wtryskiwacz za 180zł i latam jak głupi!
              Moja instalka ma już 140 tyś km !

              Ja żeby wiedzieć, który wtryskiwacz wadliwy, na pracującym silniku na LPG, ściskałem szczypcami po kolei wężyki od wtryskiwacza do kolektora. Efekt? Po ściśnięciu tego od wadliwego- silnik mało zauważalnie poszarpywał, a po ściśnięciu dobrego bardzo szarpał.

              Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
              Wyślij listwę do regeneracji
              Kod:
              http://www.prinsczyszczenie.pl/
              , a potem jak to nie pomoże, sprawdź, który wtryskiwacz do wymiany.
              W międzyczasie wymień filtry, przewody od reduktora do listwy, opaski etc.
              gazu, bo dogania nas starość!

              Komentarz

              • yunior81
                RS
                • 2010
                • 1657
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Nie przesadzal bym ze ta instalacja jest jakaś super. Reduktory powiedzmy umownie wytrzymują podobnie, wtryski od Hany w górę tez. Pozostaje kwestia eksploatacji i tu LR daje ciała.

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  Zamieszczone przez djwyrebas
                  Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
                  taa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
                  najlepiej samemu grzebać..
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Andrzej.P
                    RS
                    • 2011
                    • 1516
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez leszekmw
                    najlepiej samemu grzebać..
                    To na pewno, ale niestety nie zawsze jest czas i możliwości.

                    Co do gazowników, niestety sporo jest druciarzy, którzy w ogóle nie powinny instalacji zakładach. Nie znaczy to jednak, że nie ma osób, które wiedzą w czym rzecz i które znają się na robocie.
                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                    Komentarz

                    • djwyrebas
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 214

                      #11
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      taa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
                      najlepiej samemu grzebać..
                      Nie, ale 1/3 to druciarze i powinni gwoździe prostować, kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę, żeby zarobić, a ostatnia 1/3 umie, chce i potrafi, ale tych ciężko znaleźć... Oczywiście z przymrużeniem oka.

                      A co do LR, jakoś najczęściej to właśnie ona pokonuje największe przebiegi, bo argument, że jest dedykowana do skody nie przemawia za mną. No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
                      Innym instalacjom nie mówię nie, miałem do czynienia ze stagami, o akme nie wspominając. A najbardziej z własnego doświadczenia LR mnie najbardziej przekonuje.
                      gazu, bo dogania nas starość!

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Wymienic na Hany albo Baracudy w listwie beda kosztowac okolo 400zl. Nie wiem jak z wtyczkami w Landi czy pasuja do innych wtryskow.

                        Brakuje podobno jakiegos czujnika temp, ktory teraz jest w listwie, ale to cena kilkudziesieciu zlotych.

                        Jak wezyki do wtryskow sa rownej dlugosci i nie popekane, to zostawic.

                        Robota taka, ze pod blokiem mozna zrobic i potem trzeba strojenie instalacji przeprowadzic na komputerze ponownie pod nowe wtryskiwacze
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Zamieszczone przez djwyrebas
                          kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
                          no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.

                          Zamieszczone przez djwyrebas
                          a ostatnia 1/3 umie, chce i potrafi, ale tych ciężko znaleźć.
                          a ci to co / za darmo robią ? może dlatego ich ciężko znaleźć.. :lol:

                          mają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny , gaz , klimatyzacje , być może opony.. , dopiero wtedy będzie drogo i płacz..
                          tylko nie wiem ile w tym prawdy i kiedy to będzie wchodzić , usługi związane z klimą być może już szybko
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Jak wezyki do wtryskow sa rownej dlugosci i nie popekane, to zostawic
                            Niestety np. Hana maja inną srednicę niż MEDy

                            Komentarz

                            • samuraj
                              Drive
                              • 2009
                              • 80

                              #15
                              Ostatecznie zakupiłem nową listwę i jestem zadowolony...

                              Komentarz

                              • t271828
                                Elegance
                                • 2008
                                • 928

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                Zamieszczone przez djwyrebas
                                kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
                                no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.
                                Ja to wyciaganie kasy zrozumialem nie jako odpowiednio wysokie cenienie wlasnej pracy
                                (bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.

                                Zamieszczone przez leszekmw
                                mają wchodzić jakieś zmiany w usługach podobno.. ,jakieś certyfikaty czy uprawnienia na niektóre dziedziny
                                oby nie

                                Komentarz

                                • djwyrebas
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 214

                                  #17
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  Zamieszczone przez djwyrebas
                                  kolejna 1/3 może i umie, ale jak najwięcej wyciąga kasę,
                                  no uczył sie , szkolił to teraz chce zarabiać na tym , normalne przecież.
                                  Ja to wyciaganie kasy zrozumialem nie jako odpowiednio wysokie cenienie wlasnej pracy
                                  (bo wtedy to jest uczciwa sprawa - place duzo, ale dostaje wysoka jakosc uslugi) tylko jako namawianie nie znajacego sie klienta na niepotrzebne wydatki. I musze powiedziec, ze jest takich fachowcow sporo.
                                  Dokładnie o to mi chodziło, o wykorzystywaniu niewiedzy klienta i wpieranie mu niekiedy bezsensownych rzeczy o naszym aucie.
                                  gazu, bo dogania nas starość!

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez djwyrebas
                                    No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
                                    Ta trwałe MEDy... u mnie padł po 7500km...
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • logan_x
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 401
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mkania777
                                      Zamieszczone przez djwyrebas
                                      No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
                                      Ta trwałe MEDy... u mnie padł po 7500km...
                                      Pewnie przenieśli produkcje do chin i im jakość spadała

                                      Podobno MEDy potrafiły bez problemów wytrzymać 100 kkm, a czasami i sporo więcej.

                                      Komentarz

                                      • djwyrebas
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 214

                                        #20
                                        Zamieszczone przez logan_x
                                        Zamieszczone przez mkania777
                                        Zamieszczone przez djwyrebas
                                        No i nie z powietrza wzięła się opinia o trwałych MEDach...
                                        Ta trwałe MEDy... u mnie padł po 7500km...
                                        Pewnie przenieśli produkcje do chin i im jakość spadała

                                        Podobno MEDy potrafiły bez problemów wytrzymać 100 kkm, a czasami i sporo więcej.
                                        Moje mają ponad 160kkm i jeden tylko nie nadążał !!
                                        gazu, bo dogania nas starość!

                                        Komentarz

                                        • Johnny_B
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 372

                                          #21
                                          witam
                                          u mnie juz ponad 163kkm na LR i nic, przeglady co 15kkm robie a filtry wymieniam co 30, 60 kkm

                                          wtryski to chyba MED-y - te klekotające a reduktor IG1

                                          Komentarz

                                          • Pepcio
                                            Drive
                                            • 2012
                                            • 88

                                            #22
                                            Re: Czy zmieniać instalację Landi Renzo na Stag?

                                            Zamieszczone przez samuraj
                                            Mam przejechane (bezproblemowo) ok 110 tys km dzięki instalacji Landi Renzo (zakładana w salonie w Krakowie u Danielcia). Ostatnio zaczęły mi się problemy: po przejściu na gaz moc silnika wyraźnie spada (aż do gaśnięcia samochodu). Po dobrym rozgrzaniu silnika i kilkunastokrotnym przełączaniu w trakcie jazdy między PB a LPG (przejeżdżam teraz ok 3 razy większą odległość, niż przed zaczęciem się problemów) mogę już w miarę normalnie jechać na LPG (wcześniej mam wrażenie że wtryskiwacze muszą się "odetkać". Jak silnik się jeszcze rozgrzewa, to po przełączeniu na LPG silnik zaczyna pracować tylko na 2 cylindrach, wyskakuje mi check engin, na benzynie nie ma tego problemu.
                                            Byłem u mechanika od Landi, powiedział, że prawdopodobnie listwa pada, ale że mam ją dojeździć do końca. Koszt zakupu samej listwy to około 800 zł.
                                            w związku z powyższym mam pytania:
                                            1. czy będę musiał też zmieniać wtryskiwacze (ze względu na ten efekt odtykania się ich po pewnym czasie pracy na LPG)? przy MED-ach to chyba większy koszt?
                                            2. do warsztatu Landi muszę dość daleko jeździć, i brać wolne z pracy, więc może warto ponieść trochę większy koszt i mienić instalację na staga, którego mogę serwisować prawie na miejscu?
                                            3. jeżeli zdecydowałabym się na wymianę to co muszę zmienić (listwa i komputer czy jeszcze coś?) i jaki byłby to mniej więcej koszt?

                                            [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 08:33 ]
                                            acha jeszcze jedno, to dojeżdzenie do końca listwy ma wynikać z tego, że komputer przed jej padem nie pokaże co dokładnie się zepsuło.

                                            Moje doświadczenia z LPG są jednoznaczne i polecam Ci montaż BRC Seqent w miejsce obecnej instalki bądź naprawę tego co masz. Stag..... cóż niektórzy się nim zachwycają osobiście uważam to za przerost formy nad treścią. Przerobiłem staga w kilku samochodach (własnych) i szczerze przyznam, że działanie mnożników w tych instalkach to dno i metr mułu. Wieczne problemy z rozjazdem map, problemy z pracą silnika. Ktoś polecał Ci lpg forum, uprzedzam, że to forum swego czasu z 1,5 roku temu można było śmiało nazwać Stag forum więc na bezstronność nie masz tam raczej co liczyć.
                                            Jeśli będziesz zainteresowany jakimiś szczegółami zapraszam na priv, nie chcę tu pisać i zaśmiecać tematu. Grubą książkę można napisać z tego co przeżyłem ze Stagiem - 4 .

                                            [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 08:25 ]
                                            Zamieszczone przez leszekmw
                                            Zamieszczone przez djwyrebas
                                            Z własnego doświadczenia wiem, że gazownikom nie można ufać bo tylko ciągną kasę.
                                            taa..wszyscy to złodzieje.. , mechanicy , wulkanizatorzy , gazownicy , diagności itd itd..
                                            najlepiej samemu grzebać..
                                            Być może nie miałeś do czynienia (jako klient) z wieloma ,,gazownikami'' , być może .. ja natomiast miałem, przerobiłem temat na kilku swoich samochodach i zdecydowanie biorąc cały ciężar tej wypowiedzi na siebie stwierdzam, że w tym kraju zdecydowana większość mechaników nazywanych potocznie ,,gaziarzami'' to paproki jakich mało. Większość z nich to zwykli ,,montowacze,, bez specjalnego pojęcia o tym co robią. Niestety obowiązująca zasada jest jedna - jak najmniej i jak najszybciej za jak najwięcej.
                                            Dlatego też mamy to co mamy, czyli magiczne reduktory pasujące do wszystkiego od zdechlaka z 70 KM po furę ze 150 KM, magiczne ,,wtryskiwacze'' które tak na prawdę koło wtryskiwaczy nawet nie leżały które montują jak popadnie i do czego popadnie często i gęsto nie wiedząc nawet, że ich zdecydowana większość przychodzi od producenta nie skalibrowana......
                                            Jakość montażu to kolejna sprawa, twórczość gazowników nie zna granic. Psują dobre samochody na potęgę, a głupi Klient jeszcze im za to płaci.
                                            Pewnie są porządnie warsztaty, ja niestety na taki nie trafiłem, a przerobiłem ich kilka w obrębie Śląska.
                                            Octavia II FL 1.2 TSI Elegance

                                            ,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              " w obrębie Śląska " na Slasku swiat LPG sie nie konczy. Na przykladzie twoich wypowiedzi stwierdzam ze kazdy chwali to co ma i z czego jest zadowolony. Ja mialem LR, teraz mam Staga 300 Premium + wtryski Hana i stwerdzam ze Stag bije na glowe Landi. Na temat innych instalacji sie nie wypowiadam.

                                              Komentarz

                                              • michal_octavia
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 236

                                                #24


                                                Miałem podobny problem, jeździłem od warsztatu do warsztatu aż wkońcu zmotywowałem się i pojechalem do salonu skody gdzie jest dobry mechanik i znający się na gazie Landi i co się okazało, że listwa wtryskowa padła i na gwarancji mi wymienili i teraz hula jak ta lala
                                                Mike

                                                Komentarz

                                                • djwyrebas
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 214

                                                  #25
                                                  Dlatego reasumując ile ludzi, tyle opinii. Jeden przeszedł mniej, drugi więcej. Jeden uczy się na błędach, drugi nie, dlatego forum jest po to, aby wyrazić swoją opinię, popartą doświadczeniami, a nie licytować się, kto ma racje i która instalka lepsza od drugiej.
                                                  gazu, bo dogania nas starość!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...